Tri plesača u istraživanju vlastitog tijela i seksualnosti
Desetak dana po Zagrebu su polijepljeni provokativni plakati za predstavu Boys Boys Boys kojim su se producenti nastojali poigrati ljudskom percepcijom. Na plakatu svatko vidi drugačiji motiv, a ističe se muško tijelo prikazano na ženstveni način. Ovim se pothvatom nastojalo dostići do drugačije ciljane skupine, možda one koja ne posjećuje redovito plesnu scenu, ili se nikad nije susrela s njom. Vrijeme je da se razvija nova publika hrvatske nezavisne scene. Zato se u ovoj kampanji okrenulo drugačijem načinu oglašavanja.
Osim provokativnih plakata i kampanje na društvenim mrežama, pokrenuli su i prvu, jedinstvenu Tinder kampanju – najbolji match dobiva besplatne ulaznice za premijeru predstave! Na ovaj su način htjeli omogućiti i ljudima izvan scene prisutstvo premijeri, ali i zaintrigrati ih i dokazati da umjetnost može biti u potpunosti u koraku s trendovima u svijetu. Širenje promocijskih kanala s ciljem stupanja u kontakt s novim publikama ključno je za bilo koju prodaju, pa tako i za predstavu.
O čemu je predstava čiji nas naziv podsjeća na stari ljetni hit Sabrine Salerno?
Boys Boys Boys suvremena je plesna predstava koja na pozornicu postavlja plesače koji istražuju svoje tijelo i propitkuju maskulinitet u odnosu na društvo unutar kojeg egzistiraju. Izvođači kroz proces ulaze u prostor intimnog i privatnog, a zatim se na sceni poigravaju s istraženim formama i tjelesnostima vlastitih maskulinih i femininih pojava i obilježja. Prigrlivši stereotipne rodne uloge, kroz plesni se jezik s istima obračunavaju, a rodnu normativnost koriste isključivo kao materijal koji im u izvedbi nudi širok spektar plesnih mogućnosti.
Postavljajući femininost i maskulinost kao jednako prisutnu na muškom tijelu, njihovo zrcaljenje i redefiniranje nam je ponudilo zanimljiv prostor za istraživanje plesačkog tijela. Osim rodno-tjelesnih pitanja kojima smo se bavili u samom istraživanju i u samoj izvedbi, ova predstava se nameće kao bitna pojava na plesnoj sceni. Uzimajući samo muškarce u izvedbeni tim direktno kritiziramo društvo u kojem je ples rezerviran isključivo za žene. Kakvo je to društvo u kojem su neke aktivnosti rezervirane samo za jedan rod, a svako istupanje iz nametnutih očekivanja se diskriminira?
Mladi umjetnici u misiji razvoja nove publike
Osnivači produkcije SABMARINE su netom diplomirani producenti, Sabrina Herak Smoković i Marin Leo Janković koji su se već na posljednjoj godini studija odlučili upustiti u poduzetničke vode. Cilj im je, kažu, omogućiti i razvijati debitantske projekte mladih autora kojima će producirati film, kazališnu predstavu ili event čim završe fakultet, kad nerijetko bivaju bačeni u bespuće i prepušteni sami sebi. Naša je produkcijska kuća okupljalište mladih kreativaca koji redovito razvijaju nove projekte na hrvatskoj kulturnoj sceni, a sve s ciljem kreiranja projekata koji su originalni, u nečemu drugačiji i koji će privući neku novu publiku u kino i kazališne dvorane.
Upravo su projektom Boys Boys Boys omogućili stvaranje debitantske predstave plesačice Mateje Miković uz dramaturgiju Espi Tomičić. Izvođači predstave su Endi Schrotter, Christian Nujster i Mario Nebosenko. Autorica kostima je Nika Čuić, dizajner rasvjete Ivan Lušičić Liik, a autor glazbe Dylan Yanez.
Predstava je nastala u SABMARINE produkciji, a u suradnji sa Zagrebačkim plesnim centrom u okviru programa Koreospektar.
Projekt je razvijan putem platforme Mediteranskog plesnog centra u Svetvinčentu i uz pomoć Akademije dramske umjetnosti. Sufinanciran je sredstvima Grada Zagreba, Ministarstva kulture i medija RH i Kulture u zajednici Zaklade Solidarna.
Ulaznice dostupne na: https://sabmarine.hr/projekti/boys-boys-boys/